پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:05 - 1395/09/25

قهرمان زن سازمان ملل بخاطر "اندام اغواکننده اش" اخراج شد! +عکس

انتصاب واندر ومن به عنوان سفیر افتخاری، انتقاد کارکنان سازمان ملل و مدافعان حقوق زنان را برانگیخت.


به گزارش کارگرآنلاین، گروه سخنگوی سازمان ملل می‌گوید که کمتر از دو ماه پس از انتصاب "واندر وومن" به عنوان سفیر افتخاری این سازمان، کمپین مربوط به این ابرقهرمان کتاب های مصور را متوقف می‌کند.

به گزارش بی بی سی فارسی، این ابرقهرمان به عنوان سفیر افتخاری سازمان ملل انتخاب شده بود تا انتقال‌دهنده پیام های این سازمان درباره توانمندسازی زنان و خشونت جنسیتی باشد.



انتخاب این شخصیت، اعتراضات و انتقاداتی را برانگیخت. ظاهر "س ک س ی" این شخصیت یکی از عناصری بود که به باور منتقدان، او را به انتخابی نامناسب تبدیل کرده بود. شکواییه‌ای که علیه این انتخاب شکل گرفت، موفق به جمع‌آوری ۴۵ هزار امضاء شد.

سازمان ملل توضیح نداد که به چه دلیلی پروژه‌اش با واندر وومن را که حدود دو ماه پیش از آن خبر داده‌ بود، جمعه این هفته خاتمه می‌هد؛ اما به گزارش رویترز، جفری برز، سخنگوی این سازمان گفت کمپین هایی از این دست که از شخصیت‌های تخیلی استفاده می‌کنند، اغلب بیش از چند ماه ادامه نمی‌یابند.

دو کمپانی برادران وارنر و دی‌سی انترتینمنت، از کمپین یک ساله سازمان ملل و یونیسف برای ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان، پشتیبانی می‌کنند./جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین